کاشی و سرامیک

مـرادبیـگی

سیستم تخلیه توالت فرنگی

pic

انواع سیستم تخلیه در توالت‌های فرنگی
به طور کلی در توالت فرنگی ها از 4 حالت برای تخلیه کاسه استفاده می‌شود.

انواع سیستم تخلیه در توالت‌های فرنگی

  1. تخلیه آبشاری یا ریزشی
  2. تخلیه واترجت
  3. تخلیه توربوجت
  4. تخلیه گردابی

تخلیه آبشاری یا ریزشی

اساس کار این مدل، فشار بالای آب هست. آب بـا فشار از مخزن به سمت لبه‌های فرنگی منتقل شده و از آنجا به صورت آبشاری از بالا به پایین می‌ریزد.

 


تخلیه واترجت

اما از مزیت‌های این مدل این است که مشکل گرفتگی ناشی از تخلیه موادی مثل دستمال کاغذی وجود نداشته و البته میزان مصرف آب در ایـن روش کمی بالاتر و صدای ناشی از روند تخلیه کمی زیاد هست

 

عملکرد تخلیه این مدل مانند مدل گردابی است ولی با کمی تفاوت در مدل تخلیه واترجت 65% آب به صورت گردابی چرخشی وارد توالت میشه و 35% به صورت شوتینگ.

تلفیق ایـن دو قدرت باعث می‌شود که قدرت تخلیه بالا برود و به یکی از پر استفاده ترین انواع توالت‌های فرنگی در ایران تبدیل شود. از مزایای این روش قدرت تخلیه بالا و مصرف کمتر آب اسـت و اما از معایب آن امکان گرفتگی هست.

 


تخلیه توربوجت

روش توربو جت از جدیدترین روش‌های تخلیه است این سیستم مثل سیستم تخلیه واترجت از مکانیزم شوتینگ بهره منده است. تفاوت سیستم تخلیه توربوجت با سیستم تخلیه واترجت در مکانیزم شستشوی کاسه توالت فرنگی می‌باشد.

در سیستم واترجت شستشوی کاسه توالت فرنگی همانند سیستم ریزشی انجام می شود ولی در سیستم تـوربوجت علاوه بـر سیستم شوتینگی که در کف توالت فرنگی تعبیه شـده در بـالای کاسه نیز دو سیستم شوتینگ دیگر قرار گرفته که باعث می شود عمل تخلیه در مدت زمان کمتر و با مصرف آب کمتر در مقایسه با دیگر مدل‌ها صورت پذیرد.

 


تخلیه گردابی

در این سیستم تخلیه آب از داخل مخزن توالت فرنگی به درون بدنه نشیمنگاه هدایت و از آنجا وارد کاسه فرنگی می شود و با عمل چرخش که به صورت گردابی می باشد عمل تخلیه انجام می شود. در این روش به دلیل کوچک بودن مخزن خروجی آب، امکان گرفتی بسیار بالا است.

از معایب این روش این است که حجم آب مصرفی و زمان تخلیه در سیستم گردابی از سیستم ریزشی بیشتر می‌باشد اما این مورد رو هم در نظر بگیریم که میزان صدا ایجاد شـده در هنگام تخلیه از سیستم ریزشی بسیار کمتر است.

 

 

دیدگاه کاربران
دیدگاه خود را درباره این مقاله بیان کنید
افزودن دیدگاه